
Jednym ze zmartwień, marketerów na zapełnionym rynku reklamowym jest trudność z dotarciem do klientów ze swoim komunikatem. Dotyczy to wszystkich rodzajów firm. Działania corss marketingowe wraz z cross promocjami są doskonałym sposobem na niedrogie i efektywne wyróżnienie siebie i swoich produktów. Cross marketing dzięki możliwości dotarcia do klientów współpracujących z nami partnerów jest niezwykle efektywne i dużo bardziej efektywny niż działania w pojedynkę. W ostatnim okresie wraz ze wzrostem zagrożeń wynikających z recesji liczba akcji cross marketingowych w Europie rośnie. Może warto pójść za dobrym przykładem.
Jakie działania cross marketingowe są najlepsze na początkowym etapie doświadczeń z tymi narzędziem marketera?
Poniżej 15 pomysłów na działania cross marketingowe:
- Wydrukuj materiały cross promocyjne z informacjami o sobie i swoim partnerze.
- Zaoferuj obniżoną cenę przy łączonym zakupie Twoich produktów i produktów partnera.
- Umieść informację o polecanych przez Ciebie produktach partnera w instrukcji obsługi produktu lub na opakowaniach.
- Umieszczajcie nawzajem swoje ulotki reklamowe (komplementarnych produktów lub usług) wewnątrz opakowań zbiorczych własnych produktów.
- Wymieńcie się listą mailingową klientów i zaoferujcie im własne produkty.
- Wykorzystajcie działania PR do nagłośnienia swojej współpracy.
- Wykorzystajcie własne siły sprzedaży do promowania wzajemnie swoich produktów.
- Dodawajcie swoim klientom próbki produktów swojego partnera przy zakupie większej ilości towaru.
- Wspólnie organizujcie szkolenia dla klientów pokazując synergię we wspólnym wykorzystaniu waszych produktów.
- Organizujcie wspólne promocje i działania komunikacyjne, których nie bylibyście w stanie zorganizować samodzielnie.
- Organizujcie promocje, w których nagrodami dla klientów będą produkty waszego partnera i upewnijcie się, iż on uczyni to samo.
- Wykorzystajcie wizerunek waszego partnera do podniesienia swojej wartości.
- Wspólnie bierzcie udział w działaniach sponsoringowych na waszym terenie, dzieląc przy tym koszty.
- Umieszczajcie na swoich rachunkach I fakturach wzajemne reklamy.
- Zaoferujcie nowy produkt lub usługę będący połączeniem waszego produktu i produktu partnera.
Dobór najefektywniejszych narzędzi cross marketingu zależy w dużej mierze od rynku, na jakim działacie, klientów, do których chcecie dotrzeć i budżetu, jakim dysponujecie. Jednakże podstawowym zadaniem jest odpowiedni wybór partnera do cross marketingu i cross promocji. Pamiętajcie nie wszystkie usługi i produkty można łączyć ze sobą a działania pomiędzy znacznie różniącymi się grupami docelowymi nie do końca są dobrym pomysłem.
Nawet najlepiej przygotowane działania cross marketingowe nie przyniosą spodziewanego rezultatu, jeśli w oczach klientów wartość dodane całego przedsięwzięcia nie będzie dla klientów korzystna, lub wizerunek jednego z partnerów lub jego produktów będzie szkodził drugiemu. Nie wszystko złoto, co się świeci.
0 komentarzy